01.03.2020 - 01.03.2020

הבא אחריו

מותחן פוליטי תנ"כי
משך זמן ההצגה: 90 דק'

תקציר ההצגה

עיבוד מודרני לפרקים א' ו-ב' בספר מלכים א', המתמקד בימיו האחרונים של דויד המלך ובתככים הפוליטיים הרוחשים סביב מיטתו באשר להכתרת יורש תחתיו.

אדוניהו, בנו הרביעי והמועמד הטבעי לרשת את המלוכה, מתכנן טקס הכתרה בתמיכתו של יואב בן-צרויה. כשנודע הדבר לנתן הנביא הוא שולח את בת-שבע אל דויד במטרה להוביל מהלך פוליטי שיגרום לו להורות על הכתרתו של שלמה בנה למלך.

זהו מחזה על מנהיג שמסרב לוותר על כס המלוכה גם בשעותיו האחרונות; על מלחמת ירושה בין אחים, שבמהלכה יתברר מה רב כוחה המשחית של השררה ומהו המחיר של תאוות השלטון.

השחקן נתן דטנר חוזר לתיאטרון באר-שבע על מנת לגלם את תפקידו של דויד המלך.

יוצרים

מאת שחר פנקס

בימוי שיר גולדברג

תאורה זיו וולושין

תפאורה אולה שבצוב

תלבושות נטשה טוכמן

מוסיקה דניאל סלומון

וידיאו נמרוד צין

משתתפים

נתן דטנר, אדוה עדני, ענבר דנון, יונתן צ'רצ'י, רון ביטרמן, מולי שולמן, אורן כהן, תום אבני, איתי צ'מה


ננו שבתאי| הארץ

01/11/2019

"אותנטית, חזקה ומעודכנת כאחד – ופשוט יפה... הסיפור המקראי המוכר עבר שינויים, ופנקס הצליחה במיומנות כתיבה מרשימה להביא את הסיפור הפוליטי חברתי בצורה מקיפה אך לא טרחנית... הבימוי של גולדברג מעודן ומדויק, בתיאום מושלם עם הטקסט... הצגה שמאירה זוויות חדשות בסיפור המקראי, ונותנת לצופים נקודת מבט מודעת על המתרחש בארץ כעת". 

שי בר יעקב| ידיעות אחרונות

01/11/2019

"זו הצגה מעניינת, מרשימה ועשויה היטב, המכניסה את הצמד פנקס וגולדברג לפנתיאון המכובד של יוצרי הדרמה הישראלית, כמו שבתאי, אלוני, לוין ועברון, שניסו בעבר ליצור תיאטרון תנ"כ.י עדכני, לזכותן ייאמר שהן הצליחו להוליד מהשילוב המיוחד הזה שבין תנ"ך לתיאטרון מודרני דרמה פוליטית מורכבת, מותחת ומגרה." 

צבי גורן| אתר הבמה

01/11/2019

"מחזה מקורי, קולח ומעניין על ירידתו של דוד המלך מכס המלוכה... כוונותיהן הטובות של שחר פנקס ושיר גולדברג באות לידי ביטוי ברור בהצגה ובלי ספק הקהל השומע את הדברים יודע לחבר את העבר עם העכשווי. שלטון וירושה הם צמד בלתי נפרד... במקרה שלפנינו אנחנו יכולים ומוזמנים לראות את ההצגה היפה של תיאטרון באר- שבע" .

אילנה שטרן| מגזין רות עבור

01/11/2019

" משחקי הכס, גירסת התנ”ך... אין ספק שמדובר בהצגה מרשימה, שמצליחה ליצור באמצעות האנסמבל חיבור מעניין בין מיתוס תנכ”י למציאות עכשווית ולהפוך את הסיפור המקראי לדרמה פוליטית מלאת תככים ותשוקה. שאפו!